Men jag har mina skäl, Jag låter saker rinna ut så jag slipper ta farväl. Jag lever med en sanning och du kan inte tävla med den.

Igår fick jag ett dampryck och slängde ut allt jag har i mina garderober. Jag hittade kläder som jag hade i sjuan, gamla dagbokspapper, gömd sprit sedan tusen år tillbaka.

Sjukt vad jag har samlat på mig. Vissa grejor kunde jag inte slänga, till exempel mina gamla gråa mjukisar som är håliga och utnötta i varenda söm. Mina första cheap monday jeans som är lika trasiga. Inte heller mina ciggpaket från delar av världen. Det finns alldeles för mycket minnen. (Inte ett friskt tecken, jag vet. Men ibland trivs jag att vara lite psykstörd.)


Sparade förövrigt den röda palestinasjalen till dig Josefin, hon sa nämligen att det var det enda hon ville ärva av mig om jag dog. Känns bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0